Διεθνής Ημέρα Μπύρας : Μυστικά και μύθοι γύρω από το πιο αγαπημένο καλοκαιρινό ποτό

Η μπύρα είναι το πρώτο σε κατανάλωση αλκοολούχο ποτό στον κόσμο, με ετήσια κατανάλωση πάνω από 50 δισεκατομμύρια λίτρα. Είναι το ποτό της παραλίας, το ποτό της παρέας, το ποτό του καλοκαιριού και του χειμώνα. Εννοείται πως πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, όπως και κάθε άλλο ποτό, αλλά ειδικά για την αγαπημένη μας μπύρα, είναι πολλά αυτά που δε γνωρίζουμε και που θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι και ευεργετικά για τον οργανισμό μας. 

Φυσικά πάντα διατηρώντας το μέτρο! 

Κάποια στοιχεία που θα σε αφήσουν άφωνο: 

Α) Η μπύρα γεννήθηκε στη Μεσοποταμία περίπου το 3500π.Χ. και σύμφωνα με τους αρχαιολόγους οι αρχαίοι λαοί της εποχής θεωρούσαν πιο ασφαλή την κατανάλωση μπύρας από ότι νερού. 

Β) Στην Κίνα γίνεται ακόμα και σήμερα η μεγαλύτερη κατανάλωση μπύρας παγκοσμίως, ενώ η παραγωγή της μετρά πάνω από 5000 χρόνια ιστορίας 

Γ)Η μπύρα είναι εξαιρετικά ευεργετική για τα μακριά μαλλιά, αφού η μαγιά αναδομεί τους κατεστραμμένους θύλακες της τρίχας και βοηθάει τα μαλλιά να λάμπουν και να μακραίνουν γρήγορα. 

Δ) Είναι καταπληκτικό καθοριστικό ειδικά για μεταλλικές επιφάνειες και σκεύη. 

Για να δούμε, όμως και  μερικές από τις ευεργετικές ιδιότητες της μπύρας που πιθανότατα δεν ξέραμε, και έτσι να την απολαμβάνουμε με λιγότερες τύψεις…

  1. Η μπύρα κάνει καλό στην καρδιά μας. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η μετρημένη κατανάλωση Μπύρας βοηθάει στην καταπολέμηση καρδιαγγειακών παθήσεων. 
  2. Αποτρέπει τη δημιουργία πέτρας στους νεφρούς. Σύμφωνα με μελέτες οι άντρες και οι γυναίκες που καταναλώνουν μπύρα με μέτρο έχουν 41% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν πρόβλημα στους νεφρούς, καθώς η περιεκτικότητα της Μπύρας σε λυκίσκο βοηθάει τη σωστή λειτουργία των νεφρών. 
  3. Δυναμώνει τα κόκαλα. Λόγω της περιεκτικότητας της σε πυρίτιο η μπύρα ενισχύει τα οστά και μειώνει το ρίσκο της εμφάνισης οστεοπόρωσης. 
  4. Μειώνει το στρες. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο βοηθάει στη χαλάρωση και την αποβολή του στρες. Παρόλα αυτά η συνεχής προσφυγή στο αλκοόλ για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ακόμα κι αν αυτή είναι μετρημένη μπορεί να οδηγήσει περισσότερο σε καταθλιπτική συμπεριφορά, ακόμα και εθισμό. 
  5. Συμπληρώνει την ημερήσια πρόσληψη θρεπτικών συστατικών. Πολλοί γιατροί κατατάσσουν την μπύρα περισσότερο στα τρόφιμα παρά στα ποτά, και την αποκαλούν το “υγρό ψωμί”. Η μπύρα περιέχει περισσότερη βιταμίνη Β από το κρασί. Βέβαια τα παραπάνω σημαίνουν ότι θα πρέπει να αναλογιζόμαστε και πόσες θερμίδες περιέχονται σε κάθε ποτήρι, μιας και πολλοί τη θεωρούν σχεδόν ισάξια του ψωμιού. 

Σίγουρα όλα αυτά και άλλα πολλά μας βοηθούν να καταναλώνουμε το αγαπημένο μας ποτό με μεγαλύτερη ασφάλεια και λιγότερο άγχος, όμως δε πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αλκοολούχο ποτό. Μπορεί η μπύρα να έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ από το ουίσκι ή το τζιν, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν είναι επικίνδυνη η υπερκατανάλωση της και ότι όλες οι ευεργετικές της ιδιότητες γίνονται αυτόματα επιβλαβείς όταν χάνεται το μέτρο. 

Στην υγειά σας!